Есе




Бібліотека – це той храм, де завжди народжується і зберігається духовність.
                Пам’ятаймо, що у давнину бібліотеку називали «дім життя», «притулок мудрості», «аптека для душі».

В. Сухомлинський


   «Я люблю бувати тут. У цьому приміщенні зібралося найвишуканіше товариство: знамениті письменники, учені, представники різних видів мистецтв, військові, конструктори, мандрівники. Їх незриму хвилюючу присутність починаєш відчувати, беручи до рук плоди їх копіткої натхненної праці…» Саме так мені хотілося б, щоб учні мого НВК описували найулюбленіший куточок школи – БІБЛІОТЕКУ,  яку б хотілось відвідувати. А книги постійно б збагачували їх  духовно, розраджували, надихали.

Я  бібліотекарка, яка  отримала в спадок сховище книжок зі старими меблями, до якого ніхто не ходив, а деякі учні навіть не знали, що в бібліотеці, окрім підручників, є ще щось!?

Вирішила: шкільну бібліотеку треба змінити, бо нове покоління читачів, або користувачів,  повинно одержувати нові види послуг! (Проте хотілося б зберегти той чарівний дух Книги, бо й сама себе не уявляю без неї).

І тут мені стали в нагоді моя компетентність та комунікабельність!

Розпочалася модернізація, яка мала назву #NewLibrary на честь проєкту, який був розроблений разом із школярами.

Після реалізації проєкту простір бібліотеки перетвориться на такий собі клуб, у якому буде затишно всім. Щось на кшталт острівка тиші та спокою в буремному океані шкільного життя. У просторі оновленої бібліотеки я планую проводити різноманітні просвітницькі та виховні заходи, поступово залучаючи до них усіх «мешканців» школи. Я вважаю, що робота такого клубу допоможе знизити відсоток конфліктів у закладі та буде сприяти згуртованості учнів та якості знань.

Проєкт #NewLibrary успішно впорався з поставленим завданням!!!

 До фандрайзингу активно долучались учні, батьки, громадські організації. Команда проєкту зверталась до різноманітних спонсорів, активно ділилась інформацією щодо проєкту на сторінці Facebook закладу освіти, проводила різноманітні акції на підтримку. Завдяки цьому бібліотека вже придбала планшети, настільні ігри, комплект виставкових стендів, комп’ютерний стіл, комплект дитячих столів, стелажі тощо. Усе це стане основою для створення медіа-центру та медіа-простору в бібліотеці, що забезпечуватиме та надаватиме інформаційно-бібліотечні послуги, а саме: проведення інформаційних перерв, бібліотечних уроків та заходів, уроків інформаційної безпеки, курсів самоосвіти, консультування  у виконанні домашніх навчальних завдань,  допомогу в підготовці до конкурсів, олімпіад, ДПА, ЗНО тощо. Тепер стовідсотково впевнена, що «успіх бібліотекаря – це тріумф бібліотеки! А його розчарування  - її невдачі».

У мене жодних розчарувань! На досягнутому не зупиняюсь!

Модернізація бібліотеки не закінчилася лише придбанням меблів.

 Ролик, що був створений для проекту #NewLibrary, виборов почесне 6 місце в 10-ці переможців конкурсу шкільних бібліотек до Міжнародного місяця шкільних бібліотек – 2018 від Благодійного фонду «Бібліотечна країна», у результаті бібліотечний фонд поповнився більш ніж 30-ма книжками сучасних авторів.

Також мною була ініційована акція: «Друже, книгу не змарнуй – бібліотеці подаруй!», у рамках якої учні замість того, аби здавати книжки на макулатуру, приносять їх до шкільної бібліотеки.

Отже, я бібліотекар-навігатор у морі книг та інформації.

Зараз у моєму НВК у рамках проєкту європейського інвестиційного банку проходить реставрація будівлі, яка за планом мала б закінчитися в 2019 році, але  для мене немає перепон: частину роботи проводжу в онлайн-режимі (http://libraru_artemovsk11.donetskedu.com/uk/site/index.html). Найцікавіше та корисне я розміщую на сайті шкільної бібліотеки. Він має рубрики та розділи: новини, корисні поради та цікавинки, вікторини, нам цікава Ваша думка (на цій вкладці завдяки Google-формам відвідувачі можуть оцінити роботу бібліотеки), є зворотній зв’язок, загальні відомості, візитка бібліотеки, календар знаменних дат із посиланням на сторінку сайту «Цей день в історії», бібліотечні заходи, інтерактивні виставки, методична робота, нормативно-правові документи, фотогалерея, відеогалерея, корисні посилання (зокрема посилання на електронну бібліотеку художньої літератури та електронні версії підручників, посилання на сайти НУШ та Освіторія, сайти для самоосвіти), електронні ресурси та карта сайту.

Отже, я бібліотекар, яка володіє сучасними технологіями,  користується Інтернетом. Погоджуюсь з думкою Тюліна Н. І., що «бібліотеки та комп'ютери не протистоять один одному. Навпаки. Їх зв'язок повинен міцніти. Комп'ютер покликаний наближати інформацію до людини, а бібліотека - сприяти її духовному розвитку.»

    До речі, цікава інформація: образ бібліотеки стародавнього Єгипту асоціювався в суспільній думці з храмом, часто на порталах бібліотек викарбовувалися написи: « Ліки для душі». А народи Близького Сходу називали бібліотеки «Храмами мудрості», «Домами порад і настанов», «Майстернями розуму». Бібліотеки очолювали уславлені мудреці, які одночасно були вихователями дітей царських сімей, лікарями, ученими, філософами.

 Мрію про свою нову бібліотеку кожного дня. Уявіть: тихо, затишно, де ваше тіло потопає в комфорті та десь на фоні звучить приємна розслаблююча музика. Не треба нікуди поспішати, когось із себе зображати, є лише ви та спокій.

        Ось таке диво-місце і є релакс-клуб у бібліотеці, який я також планую зробити. Це не тільки меблі та музика. За бажанням відвідувачі або ж члени клубу можуть або малювати (арттерапія), або читати (бібліотерапія). Окремою родзинкою клубу буде практика Mindfulnes,тобто усвідомленості. У самому простому розумінні під усвідомленістю мається на увазі вміння заспокоїтися та зануритися в момент без ароматних паличок, пози лотоса та записів тибетського горлового співу. Це я запозичила  в одній із не самих благополучних шкіл Сан-Франциско, де вперше була введена програма навчання медитації. І хоча ніхто на неї особливо не розраховував, вона принесла дивовижні плоди: у дітей підвищилася успішність, відвідуваність зросла до рекордних показників і багато випускників школи змогли чи не вперше за її історію вступити до вищих навчальних закладів.

Так, «процвітаюча бібліотека сьогодні – процвітаюча держава завтра…» Такі реалії життя  цивілізованого суспільства. Сучасні учні креативні, з гнучким мисленням, їм лише необхідна підтримка, яку я можу їм надати.  Хочу, аби в обличчі бібліотекаря учень, перш за все, міг знайти ментора, який направить його на шляху саморозвитку. Створивши на базі шкільної бібліотеки сучасну медіа-зону, школа відкриє ще одне вікно можливості для учня, бо сучасний навчальний процес на 70% складається із самоосвітньої діяльності. Це означає, що в кожного учасника освітнього процесу повинен бути вільний доступ до інформації. Я хочу, аби бібліотека, яка традиційно реалізує цю функцію, стала не просто місцем зберігання інформації, а й передбачала надання послуг із сучасних джерел інформації.

Я прагну побудувати бібліотеку, яка буде асоціюватися з такими поняттями, як: комфорт, приязнь, товариство, демократія, а головне — толерантність. І в цьому мені допоможуть Любов до справи, Надія, яка дає можливість мати мрію, і  Віра в себе.

Я – БІБЛІОТЕКАР!



Немає коментарів:

Дописати коментар